LL Cool J – I need love

Twee weken geleden vroeg een goede vriendin van me wat nou het leukste interview is dat ik heb gedaan. Ik bleek niet eens te hoeven twijfelen: LL Cool J. Ik mocht hem ongeveer 14 jaar geleden interviewen voor zijn album G.O.A.T. (greatest of all time) dat toen uit kwam. Hij had op dat moment al een behoorlijke rij platen gemaakt en had daarnaast een acteercarrière van de grond gekregen. Genoeg reden om onder de indruk te zijn van deze man. En daar stond ik dan met mijn vragen voor Fancy. LL hing tot in de puntjes verzorgd op de bank, had een fortuin aan juwelen om zijn armen, vingers en nek hangen, maar was verre van een verwaande kwast. Hij beantwoorde alles wat ik vroeg uitgebreid, was zo sympathiek om de memorecorder mee te nemen, toen hij, terwijl hij sprak, aan de andere kant van de kamer iets wilde pakken en is tot de dag van vandaag de enige artiest die me na afloop vroeg of ik tevreden was met het interview. Al had ie die dag de Donald Duck voorgelezen, hij had me niet blijer kunnen maken.

Two weeks ago a good friend of mine asked me, which of the interviews I’ve done, was my favorite. I had nog doubt: LL Cool J. About 14 years ago I could interview him for his album G.O.A.T. which was released in that period. By then he had already made quite some albums and had a succesful acting career as well. Reasons enough to be impressed, to say the least. There I stood, with the questions I had for the teenage magazine I was working for, LL was lying on a couch, looking very smart, with a fortune worth of juwelary on his arms, fingers and around his neck. And he surprised me: he turned out to be very sympathetic, patient and willing to answer any question I had. When our time was up, he even made the effort to ask if I was happy with the interview. In all these years he still is the only artist who actually cared about that.

Leave a Reply

Archives

Categories

