Dag Wubbo

Het zal niemand zijn ontgaan dat Wubbo Ockels vanochtend is overleden. De man die een jaar geleden nog verkondigde voor 7 levens te gaan. Hij had de dood al een paar keer in de ogen gekeken, maar was zeker nog niet van plan te gaan hemelen. Helaas heeft hij deze strijd niet kunnen winnen. Wat me trof was een quote van hem over de dood die ik las op nu.nl. “Het is sneu voor de mensen om mij heen, maar ik zie er niet tegenop. Het leven heeft mij zoveel mooie dingen gegeven dat het onterecht zou zijn om te klagen.” Vandaag voor Wubbo: Space Oddity van David Bowie.

Dutch astronaut Wubbo Ockels died this morning. A year ago, when he found out that he was seriously ill, he said he wouldn’t give up. He wanted to get seven lives, like a cat. Unfortunately he couldn’t win this fight. What really hit me was a quote of him which I read on one of the news sites. Wubbo said: “It’s hard for the people around me, but I’m not afraid. Live has given me so many beautiful things, it wouldn’t be fair to complain.” Today, especially for Wubbo: Space Oddity by David Bowie.

Leave a Reply

Archives

Categories

