WK-koorts

Ik zal het meteen maar bekennen: ik ben geen voetbalfan. Gewoon niet. Het duurt me te lang, ik erger me aan kermende volwassen mannen na een valpartij die zodra de scheidsrechter niet meer kijkt, opstaan en een sprintje trekken en als Nederland zelf speelt, vind ik het weer zó spannend (of tenenkrommend), dat ik me anderhalf uur zit op te winden. Het spelletje is niet voor mij bedacht. Maar bij dit soort toernooien hoort vaak wel leuke muziek. En dan bedoel ik niet de Nederlandse dijenkletsers. Laten we eerlijk zijn: niemand komt over de oranje hits van André Hazes heen. Dit jaar kan het officiële WK-nummer van Pitbull me niet bekoren. Maar het La La La van Shakira vind ik wel aanstekelijk. Dus vanavond vier ik de opening van het WK met Shakira. Let the games begin.

I will confess: I do not like soccer. Not at all. The 90 minutes of the game bore me, the adult men who are moaning around once they fall, but stand up en run away once the referee doesn’t look, annoy me, and when the Dutch team plays I simply get too nervous. The good thing about this kind of tournaments is the music. This time I’m not fond of the Official World Cup-song by Pitbull. But I do like Shakira’s La La La. So tonight I will celebrate the beginning of the World Cup with Shakira. Let the games begin!

Leave a Reply

Archives

Categories

