‘Missy’ slanke hand

Het onmogelijke is gebeurd: ik heb een nadeel van mooi weer ontdekt. Eigenlijk wil ik het nog steeds ontkennen, maar sinds het warm is, heeft de oedeem toegeslagen. Nog niet onoverkomelijk heftig, maar toen ik zei dat het allemaal wel mee viel, was mijn therapeut het daar toch echt niet mee eens. Een tegenvaller, want nu moet ik weer elke week langskomen, in plaats van eens in de vier weken. Bovendien heb ik een fikse lijst met oefeningen gekregen om de rest van mijn lymfen in topconditie te houden. Dus bal ik nu te pas en te onpas mijn handen, strek ik zo vaak ik kan mijn vingers, draai ik mijn nek zo ver mogelijk als ik voor het stoplicht sta en rek ik mijn armen terwijl ik de trap op loop. Wil ik het hele riedeltje achter elkaar doen, dan heb ik Missy Elliot’s Work It achter de hand om het leuk (en swingend) te houden.

I cannot believe it myself, but for the first time in my life I am not too happy with the warm weather we have right now. All of a sudden I suffer oedema. Not in a really bad way, but bad enough to be stuck to a weekly visit to the therapist. Not relaxed at all. And on top of that I got a long list of excercices that I need to do daily. So from now on I regulary stretch my hand, my fingers, my neck and my arms. Anything to keep the rest of my lymph in good shape. To entertain me while I practise I turn to Missy Elliot with Work It.

Leave a Reply

Archives

Categories

