Familieband

De afgelopen dagen kwam een van mijn beste vriendinnen met haar zoon bij ons logeren. We hebben top-dagen gehad. Mijn meiden hebben een geweldige klik met haar zoon en wij, tja, wij kennen elkaar al zo lang dat we precies weten wat we aan elkaar hebben. Vandaag zijn ze weer naar huis gegaan, tot groot ongenoegen van mijn dochters die vinden dat ze beter bij ons kunnen komen wonen óf in elk geval de hele zomervakantie hadden moeten blijven. Maar, concludeerde mijn oudste dochter, ‘we zijn vrienden en geen familie, dus dan kan het denk ik niet’. Waar ze deze ‘wijsheid’ vandaan haalde is me een raadsel, maar het zette me wel aan het denken. Sommige vriendschappen zijn me veel dierbaarder dan een groot deel van mijn werkelijke familie. Die bloedband is in mijn ogen niet altijd belangrijk, de band die ik met mijn vriendin en haar zoon heb, is veel steviger. Reken maar dat ze bij mijn familie horen.

Leave a Reply

Archives

Categories

