Help! Er is weer klei in huis


Ze keek er al maanden naar uit. Er was maar één cadeau dat mijn jongste dochter écht graag van Sinterklaas wilde krijgen: klei. Oké, klei en een Elsa-jurk. Tot haar grote vreugde (‘Dat stond op mijn verlanglijstje!’) bracht de Sint afgelopen vrijdag inderdaad een verse voorraad van het spul. Een kleine week later, weet ik weer waarom ze er zo lang op moest wachten. Mijn meiden scheppen er, naar blijkt, een enorm genoegen in het spul tot minuscule deeltjes te verkruimelen om het vervolgens over de vloer te verdelen. Zonder dat ik het door heb hè, want het ziet eruit alsof ze keurig taartjes bakken en ijsjes maken. Je begrijpt: stoffer en blik liggen inmiddels weer voor het grijpen en ik droom van een stofzuiger die de hele dag stationair draait, zodat ik alleen nog maar gas hoef te geven zodra de eerste lading klei-kruimels op de grond ligt. ’s Ochtends sta ik een kwartier eerder op, zodat ik de tijd heb om met een satéprikker mijn schoenzolen klei-vrij te maken. Volgend jaar stop ik ook een verlanglijstje in mijn schoen. Ik heb slechts één wens: een opruim-Piet, maakt niet uit welke kleur. Als het er maar eentje is die blijft tot mijn meiden de klei-voorraad er weer doorheen hebben gejaagd. Alvast bedankt.

Leave a Reply

Archives

Categories

