Het beste van kerst: de liedjes


Wat is dat toch met kerst. Vooraf kan ik niet wachten om het hele huis op zijn kop te gooien om die zo gewenste kerstsfeer in huis te halen. Maar zodra het hele boeltje dan staat en hangt, begin ik me al af te vragen waarom we in vredesnaam en masse vallen voor zoveel kitsch. En een boom in de woonkamer… wie heeft dat ooit bedacht? Wij hebben er één hoor. Een enorme. Nep ook, waardoor er zo’n perfecte, driehoekige kolos in de woonkamer verrijst. En zoals het hoort: vol met kitsch-hangers en verlichting en rond de voet een kerstkleed met sneeuwpop. Begrijp me goed: ik vind het leuk en gezellig, maar ik kijk nú al uit naar 2 januari, de dag waarop hij weer netjes in zijn doos achter het knieschot op zolder verdwijnt. Waar ik op 2 januari écht nog geen genoeg van heb, zijn de kerstliedjes, maar die kunnen dan eigenlijk niet meer. Dus daar geniet ik deze maand volop van. Een van mijn favorieten is The Power of Love van Frankie goes to Hollywood. Zing je mee?

Leave a Reply

Archives

Categories

